Koningsnacht/dag

28 april 2017 - Berlijn, Duitsland

Wilhelmus van Nassouwe
ben ik, van Duitsen bloed,
den vaderland getrouwe
blijf ik tot in den dood!

Gister was het Konings dag. De dag dat onze koning Willem-Alexander 50 werd! Normaal sla ik nooit een Konings dag over. Gezellig met vrienden naar Eindhoven om daar de hele dag feest te vieren. Helaas geen Eindhoven voor mij dit jaar want ik zit natuurlijk in Berlijn.

Al gauw zagen wij op Facebook dat een aantal Nederlandse verenigingen een Koningsfeest organiseerde voor alle Nederlanders in Berlijn. Natuurlijk wilde wij dit niet missen dus heb ik mijn oranje shirt aan gedaan (die ik heel toevallig bij had) en hebben wij afgesproken met de andere Nederlandse stagiaires uit het ziekenhuis naar het feestje te gaan. Uiteindelijk zijn we met zijn 13e gegaan en er waren zeker nog 120 andere Nederlanders oud/jong alles door elkaar.

De organisatie had gezorgd voor Bitterballen en Heineken bier. Klinkt voor jullie natuurlijk heel normaal maar hier is geen friettent te bekennen in Berlijn.

Samen hebben wij de hele avond staan kletsen met elkaar en andere mensen en hebben wij mee gezongen met foute Nederlandse hits. Om 22:00 was het feestje buiten af maar we mochten verder feesten binnen in het hotel. Het bier vloeide rijkelijk en je kent Nederlanders… die maken een potje lawaai! Helaas moest de muziek dus om 22:45 uit. Maar dat was voor ons Nederlanders geen teken om naar huis te gaan. We hebben met tientallen Nederlanders gezongen. Ja gezongen. Hele foute Nederlandse nummers zoals het hondje van de slager en daar boven op die berg.

Helaas moesten we om 23:00 echt gaan want vandaag hadden we de laatste dag van onze taalcursus. Nu gaat het echte werk beginnen aankomende week! Spannend maar ik het er heel veel zin in.

Bis Später!