Welkom in Berlin!

20 april 2017 - Berlijn, Duitsland

Hallo iedereen!

Wie Geht es dir?

Nou met mij gaat het erg goed! Zaterdag 15 April zijn wij namelijk aangekomen in het mooie Berlijn. Maar waarom dan? Ik ben hier in Berlijn samen met 5 klasgenootjes: Lincy, Amber, Dennis, Giel en Willem. Wij verblijven in Berlijn voor onze stage in het ziekenhuis (Vivantes Klinikum Neukolln).

Na een prettige reis in de bus van Taxi Juwett zijn wij zaterdag middag aangekomen in Berlijn. Wij hebben onze koffers gedumpt en zijn eigenlijk meteen de stad in gedoken. Dit vooral omdat wij boodschappen nodig hadden want het was de dag voor Pasen en dat vieren ze hier nogal groot in Berlijn. Maar natuurlijk ook om eens rond te kijken in de buurt waar we nu de komende 3 maanden gaan wonen.

Na dat wij gegeten hadden en alle nodige dingen hadden gedaan zijn wij snel weer op pad gegaan. Het was natuurlijk wel zaterdag avond en we wilde dus wel een drankje drinken. We kwamen aan in een grote biertent. Waar nogal foute nummers werden gedraaid zoals je kan verwachten in een Duitse bier tent. Erg gezellig maar na een uur of 2 waren we wel moe en zijn terug gegaan naar het appartement.

Op zondag hebben wij de stad van Berlijn verder bekeken en zijn naar de Brandenburger tor geweest. In de avond hadden wij afgesproken met een ander groepje Nederlanders die tijdelijk in Berlijn wonen. We zijn met zijn alle naar een Cocktail bar geweest en hebben gezellig gekletst maar ook veel info kunnen uitwisselen over het ziekenhuis en de stage die wij gaan lopen. Waarna we na een aantal drankjes naar Club matrix zijn vertrokken en waren pas rond 06:00 weer in het appartement te vinden… OEPS!...

Vanaf dinsdag begon onze taalcursus iedere dag van 9:30 tot 13:00. Erg spannend voor mij aangezien ik nog nooit Duits heb gehad op school. Ging het goed? Nou niet dus… maar ik merk wel vooruitgang. Maar zolang ik mijzelf maar kan redden in Berlijn vind ik het goed.

Ook ben ik natuurlijk even naar de Berlijnse muur wezen kijken. Er zijn op een hoop plekken in de stad nog stukken van de muur te bekennen die er van 13 Augustus 1961 tot 9 November 1989 heeft gestaan. Dit blijft natuurlijk een indrukwekkend verhaal.

Bij deze wil ik mij 1E blog afsluiten. Morgen moet ik weer vroeg op om naar de taalcursus te gaan. Maar jullie zullen meer van mij horen! Neem even een kijkje in mijn foto-album. Hier zal ik regelmatig iets posten.

Fijn weekend!

Liefs,

Carmen

1. Reislogger:
    20 april 2017
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Francien:
    21 april 2017
    Leuk om dat zo te doen ik wens jullie een fijne stage tijd en zal jullie volgen heel veel succes met de Duitse taal carmen